måndag 25 februari 2013

Semester till 75%??

Nu har jag kommit hem från Träningsläger med klubbens juniorer.

Det är fantastiskt att få lov att åka på en resa med 25 juniorer i åldern 14-21. Kan lätt konstatera att vi är i en IT-ålder. Så fort vi kom in i klubbhuset på frukosten, lunchen och middagen kom mobilerna upp och deras Facebook skulle kollas igenom och scorerna skulle skrivas in.

Undra vad som hade hänt om de inte hade fått lov att ha mobilerna med sig? Skulle de då umgås och prata med varandra istället för att prata med de som var hemma i Sverige;)

Beundrar deras entusiastiska driv till träning för att förbättra sig. Hur de kunde visa en missnöjdhet när de hade gjort ett bra resultat men hade scorat dåligt på ett hål för det kunde ha gått bättre.

Vi börja dagarna med frukost kl 07:30 och träningen 08:30. Det slogs bollar på rangen och på övningsgreenarna. Hela tiden för att bli ett snäpp bättre och ett snäpp närmare hål.

Vissa tränade effektivt och systematiskt medan andra var typiskt 90 talister och yrade runt och gjorde inte något direkt strukturerat.

Själv hade jag tagit semester för att hänga med och träna och få en bra start på min säsong. Det är D35 touren som gäller i år för mig. Men är det semester när jag inte var bättre än juniorerna. Dvs jag tog upp telefonen och kolla jobb mail så fort jag var inom WIFI zonen på hotellet. På kvällarna efter middagen när juniorena kolla på film eller golf så satt jag och jobba i lobbyn. Är det då semester man har tagit och kan man verkligen ta 100% semester när man jobbar som säljare?

Varje gång jag bokar en resa så kontrollerar jag att det finns WIFI på hotellet så jag kan kontrollera mina mail och vara mina kunder behjälpliga även på semester. Det kan för vissa anses som en stress att man måste kolla mailen hela tiden. Men för mig är det tvärtom jag anser det som en stress när jag inte kan kontrollera mina mail och vara mina kunder behjälpliga.

Så kanske man skulle ta semester på 75% och se vad som händer?? Ja för semester är väl till 100% om man har kopplat bort jobbet eller?

Om ni också vill uppleva en bra golfresa så kan jag rekommendera er att åka med Nordiska Golfskolor

Dagens ordspråk: Du ska inte ångra de dagarn du inte har, utan lev de du har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar