lördag 9 februari 2013

Att se en framtid

I torsdags var det dax för vårt extra personalmöte med VDn.

Mötet var bra och matnyttigt inga drastiska förändringar eller några omorganisationer utan istället satsningar!
Satsningar på den digitala biten och på Out side de box lösningar.

Det var tur att jag hade valt att sätta mig först i tåget och se positivt på saken istället för att välja den sista vagnen och måla upp en negativ bild och analysera allt hemskt som kunde ske!

Var ute hos en kund igår som man inget annat än kan gillar. En yngre tjej ( i min ålder) som gillar print men vill annonsera på ett kreativt sätt. Det är sådana möten som gör att livet leker och man känner att en jobb är det roligaste.

Idag står jag i butiken och försöker skapa en kreativ milljö av de få saker vi har kvar efter reans framfart. Det är inte lätt, men vem har sagt att livet ska vara lätt att leva.

Jag tror de som får kämpa och möter mostånd i livet är de som får mest ut av sitt liv. Dvs man får vara kreativ och hitta nya lösningar. Om det är så att man möter ett motstånd är det bara du själv som kan hitta lösningarn och vara så kreativ för att lösa dem. Det är du som bestämmer din framtid inte någon annan! Välj den väg som du gillar om det är den enkla vägen ut eler det är den krokiga. Ingen kan döma dig för ditt val utan bara stå på sidan av och ge dig stöd och hejar rop!

Ikväll ska jag gå och se filmen EGO där kan man verkligen prata om att välja sin väg ur ett problem.

Problem är det en möjlighet som alla hurtfriska coacher säger?? Eller är problem något du kan välja att ta tag i eller gå runt?

Väljer du att vara din egna ledare? Kolla klippet här på Torkild Sköld angående ledarskaps utbildningen eller rättare sagt personligt ledarskap.

Dagens ordspråk: Inget är skrivet i sten! (dvs allt går att förändra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar