onsdag 27 mars 2013

Att stänga ner för påsk

Jag har bestämt mig för att skärpa mig med bloggen och verkligen skriva det som jag tänker på!

Idag är det lill lördag men för mig innebär det fredag då vi inte jobbar halvdagar utan är hel lediga i morgon.
Men hur stänger man ett hemma kontor?
För om jag stänger dörren till mitt hemma kontor så stänger jag också dörren till mitt sovrum. Var ska jag då sova? På soffan eller flytta hem till mina föräldrar.
Mina lediga dagar skiljer inte sig så mycket från mina arbetsdagar. Dvs jag går upp äter frukost, spenderar dagen för mig själv. Går och tränar på kvällen och tittar på tv i soffan.

Det är kanske det som är den stora sorgen att inte ha kollegor.. dvs man har inte någonstans att gå till och byta miljö utan det ser likadant ut varje dag. Javisst är jag utesäljare och bryter av min dag med kundbesök och luncher med andra i branschen.

Men det är ändå vissa dagar som man längtar av att stänga en kontorsdörr än sin sovrumsdörr när man stänger kontoret!

Glad påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar