onsdag 13 februari 2013

Att vara vän IRL

I går när jag gick upp läste jag igenom Facebook. Ja jag gör det varje morgon. Egentligen vet jag inte varför för det står typ aldrig något livsviktigt. Kanske är det för mig ett sätt att connecta med omvärlden.

Just igår morse stod det något viktigt. Det var nämligen så att min väninna hade krockat med en trottoarkant på natten hem från Malmö Näringslivsgala. Många kommentarer var det att hon skulle ta det lugnt och att hon skulle göra ditt och datt. Men ingen som hade hjälpt henne rent fysiskt. Jag tog upp telefon och mess henne. Mest för att kolla om hon behövde hjälp. Var faktiskt också lite orolig att hon fått hjärnskakning.
Var nog med att sätta min timer och hade hon inte svarat inom 30 minuter så skulle jag ringa henne.

Men jag fick ett svar rätt snabbt. Min väninna är en sann kär och ensamstående curling mamma. Så hennes fråga var om jag kunde köra hennes dotter till skolan och efter det henne själv till vårdcentralen. Skratta för mig själv och tänkte typiskt Bella att först tänka på sin dotter och sen sig själv. Hör till saken att hennes kära döttrar är 17:D

Sagt och gjort jag körde och hämta familjen Bella. Lämna dottern i skolan. Sen körde vi hemma till Bella så att hennes bil kunde bärgas till verkstaden. Jag var tvungen att göra lite besök och lämna hennes hem för att komma tillbaka lite senare med lunch.

Under tiden jag var hemma hos Bella så pratade jag med kunder och bokade ordrar. Fick även en bra coaching av Bella som jag uppskatar väldigt mycket. Hur många har förmånen att ha en vän som utbildar i försäljning och är mentor? Detta är en sann lyx när man sitter i sin egna bubbla.

Besöket på vårdcentralen kan jag lätt utelämna men har konstaterat att man måste vara frisk för att få vård. Vi fick efter mitt inrådande en remiss till akuten och en grundlig genomgång. Bella ville helst bara åka hem och vara glad att doktorn inte slagit henne i huvudet med ett stämmjärn ... hahha tokiga grekiskan som även servera mig en brustablett som måltidsdryck.

På akuten tog vi emot av en rolig och skojsam manlig sjuksyster och en ännu tokigare och roligare doktor. Vi fick veta att Bella inte var överviktig (fast ibland kan hon faktiskt vara lite över viktig ;) men det är bara när hon ska spela dryg) Fick även veta att fast hon försöker komma ihåg krocken så kommer hon aldrig göra det och att hennes EKG var perfekt!

Efter akuten kom vi på att det var Fastlagsdagen och en semla skulle vara gott som avslutning på hela historien.

Om ni vill läsa mer om detta äventyret så hittar ni Bellas version här

Dagens ord: Vänner är bäst IRL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar